مطالب بلاگ

اسکیت برد یا لانگ برد ؟ همه چیز درباره اسکیت برد ها

برای یادگیری لانگ برد بهتر است یا اسکیت برد ؟

اسکیت برد (Skate Board) چیست ؟

اسکیت برد یک وسیله سوارکاری است که شامل یک تخته از جنس چوب یا پلاستیک با دو محور چرخ و یک سطح سوارکاری است. این وسیله برای حرکت در سطوح صاف و بیضوی و همچنین انجام حرکات و اکروباسیون‌های مختلف مانند پرش، گردش، نوازش، لغزش و سایر حرکات آکروباتیک استفاده می‌شود. اسکیت برد به عنوان یک ورزش در سال‌های اخیر در سراسر جهان بسیار محبوب شده است.

لانگ برد (Long Board) چیست ؟

لانگ برد یک وسیله سوارکاری است که شباهت زیادی به اسکیت برد دارد. اما در مقایسه با اسکیت برد، لانگ برد دارای تخته‌ای با طول بیشتر و چرخ‌هایی نرمتر است. هدف اصلی از استفاده از لانگ برد، حرکت در فواصل طولانی تر و با سرعت بیشتر است. برای همین، این وسیله سوارکاری بیشتر برای نقل و انتقال در شهر و همچنین صعود و نزول در تپه‌ها استفاده می‌شود. همچنین، در برخی مناطق، لانگ برد به عنوان یک روش تفریحی و ورزشی بسیار محبوب است.

تاریخچه اسکیت برد و لانگ برد

موج سواران در اوایل دهه ۱۹۵۰ به قدری احساس لذت سواری بر روی امواج را دوست داشتند که می خواستند همین تجربه را در خشکی داشته باشند. پس از گرفتن یک تخته چوب و بریدن یک تخته از آن و چسباندن چند چرخ زیر آن اسکیت برد متولد شد. در دهه ۱۹۹۰ موج سواران متوجه شدند که این تخته ها بسیار کوچک است و واقعاً مانند تخته بر روی آب موج سواری حس لذت را منتقل نمی کنند. آنها یک بار دیگر طراحی و اندازه اسکیت برد را تغییر دادند تا تبدیل به چیزی شود که ما اکنون به عنوان لانگ برد می شناسیم.

تفاوت اسکیت برد و لانگ برد ؟

اسکیت برد و لانگ برد هر دو از نوع ورزش‌های موجود در حوزه اسکیت بوردینگ هستند. با این حال، تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد:
  • طول: لانگ بردها در عموم بلندتر از اسکیت بردها هستند.
  • شکل: اسکیت بردها به شکل یک سطح خمیده هستند که پایه‌های چرخ‌ها روی آن قرار می‌گیرند. لانگ بردها هم اغلب به شکل خطی هستند و برخلاف اسکیت بردها معمولاً دارای یک صفحه پهن هستند که برای کنترل بهتر استفاده می‌شود.
  • استفاده: اسکیت بردها برای انجام حرکات فری استایل و ترک‌های خودکار استفاده می‌شود. لانگ بردها برای کراس کانتری، کروز کردن و مسافت‌های بلندتر مناسب هستند.

خرید اسکیت‌برد برای چه افراد توصیه می شود؟

  • کسانی که می خواهید ترفندهای جدید یاد بگیرید
  • حرکت روی ریل
  • استفاده در پیست های مینی رمپ
  • اساتید کیک فیلیپس
  • زدن حرکت اولی

خرید لانگ برد برای چه افرادی توصیه می گردد؟

  • افرادی که دنبال تجربه سواری پایدارتر هستند
  • گشت زدن با دوستان
  • بردسواری اطراف ساح
  • گردش و حرکت در خیابان های شهر

برای یادگیری لانگ برد بهتر است یا اسکیت برد ؟

هر دو ورزش لانگ برد و اسکیت برد، تجربه‌ی جالب و شادی را برای علاقه‌مندان به خود ارائه می‌دهند. انتخاب بین این دو ورزش به اعتماد به نفس و استعداد فرد وابسته است.

اسکیت برد به دلیل تکنیک‌های پیچیده‌تر و سرعت‌های بالاتر در عرضهای محدود، به طور کلی برای بازیکنان حرفه‌ای توصیه می‌شود. اگرچه این ورزش یادگیری آسانی ندارد، با تمرین منظم می‌توانید این تکنیک‌ها را فراگیرید.

لانگ برد به عنوان یک ورزش تفریحی، به دلیل سادگی و آسان‌تر بودن در یادگیری، برای مبتدیان مناسب‌تر است. همچنین این ورزش به شما امکان می‌دهد تا در مسافت‌های بزرگتر و با سرعت کمتر، از مناظر طبیعی لذت ببرید.

به هر حال، انتخاب بین این دو ورزش به علاقه‌مندی و تجربه شما بستگی دارد. با توجه به نوع فعالیتی که بیشتر به آن علاقه‌مندید، می‌توانید یکی از این دو ورزش را انتخاب کنید.

برای یادگیری لانگ برد بهتر است یا اسکیت برد ؟

مزایای اسکیت برد سواری ؟

اسکیت برد سواری یک ورزش جذاب و پرطرفدار است که مزایای بسیاری دارد. در زیر به برخی از این مزایا اشاره می‌کنم:

۱. تقویت عضلات: اسکیت برد سواری باعث تقویت عضلات پای شما (از جمله ران، ساق و ورودی پا) و حتی عضلات شکم و پشت هم می‌شود.

۲. بهبود تعادل: با سواری بر روی اسکیت برد، تعادل خود را تقویت می‌کنید و احساسی از تعادل و کنترل بدن خود را تجربه می‌کنید.

۳. بهبود قلب و عروق: با سواری بر روی اسکیت برد، قلب شما فعالیت بیشتری را انجام می‌دهد، به همین دلیل، عروق شما نیز تقویت می‌شوند.

۴. بهبود هوازی: اسکیت برد سواری یک فعالیت هوازی است که به شما کمک می‌کند تا بهبودی در مصرف اکسیژن بدنتان داشته باشید، همینطور که می‌دانید فعالیت هوازی یکی از مهمترین عوامل حفظ سلامتی است.

۵. تجربه لذت و شادی: سواری بر روی اسکیت برد یک تجربه شاد و لذت‌بخش است که به شما امکان می‌دهد، در کنار دوستان خود، در فضای آزاد و با باد و هوای تازه ارتباط برقرار کنید.

۶. پرورش اعتماد به نفس: با پیشرفت در اسکیت برد سواری و انجام حرکات مختلف، اعتماد به نفس شما نیز بالا می‌رود و شما احساس می‌کنید که می‌توانید کاری را که قبلاً فکر می‌کردید نمی‌توانید انجام دهید، انجام دهید.

اسکیت برد سواری در واقع یک ورزش جذاب و سرگرم‌کننده است که نه تنها برای سلامتی شما مفید است، بلکه به لحاظ روانی و اجتماعی هم بازدهی دارد.

اسکیت برد, اسکیت برد افرا, اسکیت برد بچگانه, اسکیت برد حرفه ای, اسکیت برد شهری, اسکیت بری فری استایل, اسکیت بورد, لانگ برد

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *